. . .

Starbucks stworzy w tym roku NFT

Rafał avatar
Rafał   2022-05-04 18:01

Znany na całym świecie gigant kawowy ogłosił w tym tygodniu swoje plany wejścia do Web3 oraz uruchomienie własnej kolekcji NFT jeszcze w tym roku. Tokeny niezamienne z różnych kolekcji mają zapewnić swoim właścicielom dostęp do ekskluzywnych treści i innych korzyści.

Starbucks NFT

"Poproszę Latte Macchiato z NFT ziarna". Czy już niedługo tak będziemy przepłacać za dzienną dawkę kofeiny? A może NFT na naszych smartfonach pozwolą nam płacić za kawę lub uprawnią do zniżek? Nie wiemy co szykuje dla nas Starbucks, ale miejmy nadzieję, że będzie to zrobione z pomysłem.

Tech Crunch podaje, że firma miała zachwalać swoje plany inwestorom podczas podsumowania dotyczącego drugiego kwartału fiskalnego 2022r., wyjaśniając, w jaki sposób NFT mogą pomóc Starbucks w rozszerzeniu koncepcji „trzeciego miejsca” marki, czyli miejsca między domem a pracą.

Brady Brewer, dyrektor ds. marketingu w Starbucks, powiedział inwestorom:

Nowe technologie związane z Web3, a w szczególności NFT, umożliwiają teraz tę aspirację i pozwalają nam rozszerzyć to, czym Starbucks zawsze był w swoim rdzeniu. [..] Aby to osiągnąć, poszerzymy nasze ramy określające, co oznacza dla ludzi bycie członkiem społeczności Starbucks, dodając nowe koncepcje, takie jak własność i modele członkostwa oparte na społeczności, które rozwijamy w przestrzeni Web3.

Firma nie zdradziła więcej szczegółów dotyczących kolekcji i ich wykorzystania, a także nie ogłosiła, na jakim blockchainie zostaną uruchomione tokeny Starbucks, wiadomo tylko, że ma to być "przyjazny dla środowiska" łańcuch bloków. Powiedziano także, że projekt będzie wielołańcuchowy.

Firma ogłosiła także, że poszukuje nowego dyrektora generalnego, który rozumie potencjał tych nowych technologii.

Co ciekawe, według artykułu Tech Crunch, inwestorzy nie przejęli się zbytnio ogłoszeniami dotyczącymi NFT i nie zadawali wielu pytań związanych z tokenami od Starbucks, zamiast tego skupiali się na bardziej "przyziemnych" sprawach takich jak między innymi wysiłki na rzecz związków, zawieszenie wykupu akcji i sytuacja w Chinach.

Nie powinno dziwić, że Starbucks jest skłonny eksperymentować w przestrzeni NFT, biorąc pod uwagę, że firma wyrobiła sobie markę, która stara się wyprzedzać konkurencję, jeśli chodzi o przyjęcie nowych technologii. Jej system płatności mobilnych był pionierem pomysłu używania telefonu do płacenia za zamówienia na długo przed tym, zanim Apple Pay i inne rozwiązania płatności stały się powszechnie dostępne. 

Popularne